kazandibi



malzemeler:

1 kilo süt
10 gr pirinç unu
40 gr nişasta
10 gr un
yarım çay kaşığı damla sakızı (toz halinde )
250 gr şeker

Yapılışı:

süt ve şeker kaynatılır. kaynayan süte damla sakızı atılır un, pirinç unu ve nişasta az su ile açılır ve kayanyan süte karıştırılarak eklenir pişirilir. 50x25 aliminyum tepsi ocakta kızması beklenir ve 3 kepçe muhallebiden eklenir yakılır hertarafı karamelize edilir. tepsi kenara alınır kalan muhallebi soğumadan tepsiye dökülür soğuyunca bir gece dolapta bekletilir. servis yaparken tarçın eklenir. istediğiniz sekilde sunabılırsınız rulo veya kare.

Yorumlar

Ferkay dedi ki…
ÇOOK GÜZEL CANIM BENİM ELLERİNE SAĞLIK,
SEVGİYLE ÖPÜYORUM..
kimsiniz dedi ki…
Yaaa çok güzel görünüyo ellerinize saglik. Ben bu tatliyi iki kez denedim basarisiz oldum :(
Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık Banucum,sanırım şimdiye dek gördüğüm en nefis kazandibiyle karşı karşıyayım :)
Oğlum çok seviyor zaman zaman alıyoruz ancak hiç böyle enfes görünümlüsüne rastlamadım..
Evde yapmayı denedim hazır paketle o da tutmadı :)
Bu tarif harika,denicem inşAllah..
Umarım dibini yakmam:)
SeneminYemekleri dedi ki…
Tepsiye bişey sürmüyormuyuz .Nasıl altını o şekilde yakıyoruz.teşekkürler..
banu kırmızıgül dedi ki…
tepsiye yag vb. surmuyoruz. tepsı alımınyum olması gerekıyor. tepsıyı kızdırıyoruz hıcbırsey surmeden sonra 3 kepce pısırdıgımız muhallebıden dokuyoruz hertarafına yayıyoruz aha kasıkla ve cevıre cevıre altını karamelıze edıyoruz yanı kızartıyoruz ama komur gıbı degıl karamel rengı olana kadar sonra kenara alıyoruz uzerıne sıcak olan muhallebıyı dokuyoruz sogutuyoruz. yanı muhallebı ıle kızartıyoruz bırsey surmeye gerek yok. kolay gelsın.
Adsız dedi ki…
Banucum harika bir görünüm almış kazandibin ellerine sağlık ustacım.yalnız kazandibinin ne çok çeşidi var öyle.ben bile şimdiye kadar 4 çeşidini uygulamışımdır.hatta gerçek sübyelisini de denedim.ama o hiç donmadı:( nişasta mutlaka olmalı değil mi.senden bir rica:vaktin yoktur eminim öyledir de.tarifleri azıcık detaylı yazabilirsen daha faydalı olabilir reçetelerin.sevgilerimle.sevilay..öpüyorum.
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
nefis görünüyor fotğraflar çok başarılı takipteyim çok beğendim tarifleri

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/
SeneminYemekleri dedi ki…
teşekkürler ...
Fransali Gelin dedi ki…
toz seker yada pudra sekeridemi koymuyrsnuz tepsiye?
banu kırmızıgül dedi ki…
hayır sadece tepsıyı kızdırıyoruz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi