Küçük Milyoner Kurabiyeler

Bu harika lezzeti burda gördüğümden beri denemek istiyordum. Ölçülerini ve yapım aşamalarını biraz değiştirdim. Çok ayrıntı vermemiş. Nefis mis gibi kokan kurabiyeler oldu. Özellikle karamelin yapımı çok hoşuma gitti. Bildiğimiz klasik karamellerden farklı ve daha yoğun hemen şekil alıyor. Arzu ederseniz çikolatayı ekledikten sonra üzerine fındık, fıstık serpebilirsiniz…

Mazlzemeler:

kurabiye hamuru için:

200 gr tereyağı

yarım su bardağı pudraşekeri

1 yumurta sarısı

yarım paket vanilya

aldığı kadar un

Karamel için:

yarım su bardağı esmer şeker

yarım su bardağı normal şeker

200 gr tereyağı

2 çorba kaşığı dolusu mısır şurubu

200 ml krema

Çikolata sosu:

200 gr bitter çikolata

2 çorba kaşığı tereyağı

Yapılışı:

1- Kurabiye için: oda ısısındaki yağ ve şeker mikserle 2 dakika karıştırılır. yumurta sarısı eklenir karıştırılır. Vanilya eve azar azar un ilave edilir yoğurulur. dolapta 10 dakika dinlendirilir.

2- 40 cm boyunda dikdörtgen tart kalıbı veya buna benzer bir kalıbın içine yağlı kağıt serilir.

3- hamur unlu zeminde merdane ile açılır tart kalıbının içine döşenir kenarlara taşmadan. çatalla birkaç yeri delinir

4- önceden ısınmış 185 derecede haff pembe renkte pişirilir. soğumaya bırakılır.

Karamel için:

1-Geniş bir çelik tencerenin içine tereyağı, şeker ve mısır şurubu eklenir orta ateşte tahta kaşıkla karıştırılarak 8- 10 dakika karamel kıvamına getirilir. altı kapatılır hemen krema eklenir hızlıca karıştırılır. 15 dakika soğumaya bırakılır arada karıştırılır.

2- kurabiyenin üzerine dökülür düzeltilir. buzdolabında karamel sertleşene kadar bekletilir.

Çikolata sosu için:

1- yağ ve parçalanmış bitterleri benmari usulu eritilir. Donmuş karamelin üzerine dökülür düzeltilir. dolapta çikolata serleşene kadar bekletilir

2- hazır olan kurabıyelerı ıstedıgınız boylarda bıcakla dılımleyın servıs yapın…

Yorumlar

Hamide dedi ki…
misir surubunu nasil bulabilirim.
banu kırmızıgül dedi ki…
mısır surubu gilikoz aktarlarda veya pastacılık malzemelerı satılan yerlerde bulabılırsın
olmazssa en yakın pastaneden ısteyebılırsın.
keyf_i sibel dedi ki…
MERHABA ,BEN BUNU HOME TVDE İZLEDİM.daha az malzeme vardı sanki.hamurunda yumurta yoktu,ve karemelli süt kullanmıştı.o yüzden yapmak istiyordum ama.şuan biraz karışık geldi bana.ama nefis görünüyor elinize sağlık
keyf_i sibel dedi ki…
MERHABA ,BEN BUNU HOME TVDE İZLEDİM.daha az malzeme vardı sanki.hamurunda yumurta yoktu,ve karemelli süt kullanmıştı.o yüzden yapmak istiyordum ama.şuan biraz karışık geldi bana.ama nefis görünüyor elinize sağlık

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi