fırında sütlaç

Sütlü tatlılarda sütlaç gibisi yoktur. Çok severim. Özellikle fırında yapılan sütlaçın lezzetine doyum olmaz. Üzerine bol ceviz veya fındık tozu serpebilirsiniz veya vanilyalı dondurma ile ikram edebilirsiniz…

Malzemeler:

1 litre süt

yarım su bardağı pirinç

1 su bardağı şeker

1 çorba kaşığı dolusu nişasta

2 yumurta sarısı

1 paket vanilya

Yapılışı:

1- pirinç yıkanır bir bardak su ile haşlanır. ( suyunu çekmelidir)

2- süt ve şeker eklenir 20 dakika pişirilir

3- nişasta ve yumurta sarısı yarım bardaktan az su ile ezilir

4- kaynamakta olan sütlaçtan bir kaç kaşık alınıp, alıştırma yapılır yani yumurtalı nişasta ılıklaştırılır. sonra sütlaça eklenir karıştırılır. ateşten alındıktan sonra vanilya eklenir karıştırılır.

5- ateşe dayanıklı kaselere paylaştırılır

6- içinde biraz su olan tepsiye dizilirfırında üzerleri kızarana kadar bekletilir ( sıcaklık üstten gelmelidir) 130 derece

7- kızarmış sütlaçların üzeri, kurumaması için bir tepsi ile örtülerek soğutulur.

Not: sade sütlaç, yumurta kullanmadan yapılır. o zaman sütlaç fırınlanmaz üzerine tarçın serpilir.

Tarif: Gönül Candaş

Yorumlar

meryem dedi ki…
sütlacı sizin tarifinizle denedim kepçeyle yumurtalı karışıma döktüm dediğiniz gibi yaptım ama tencereye koyarken resmen yumurtalar topak topak oldu berbat oldu bende malzemeyi ziyan etmemek için hepsini blendrdan geçirdm şimdi fırında kızarmayı bekliyor halbuki yaptığım sütlaç tarifine benziyor çok güzel olurdo ben yumurtayı soğuk sütü tencereye koyarken atıyordum hiç bir sorun yaşamıyordum cevabınızı bekliyorum sevgiler
banu kırmızıgül dedi ki…
daha basarılı yapabılecegınız bır tarıf verıyorum:

1 lıtre sut
250 gr sekerı kaynatın

50 gr mısır nısatasına 1 yumurta sarısı ekleyın su ıle cok acık olamyacak sekılde cırparak acın boza kıvamında olsun nısastalı yumurtalı karısım.
sonra kaunayan sekerlı sute hızlıca karıstırarak ekleyın tel cırpıcıyla. daha sonra 4 corba kasıgı kadar daha onceden hasladıgınız ve suzdugunuz

pırınclerı ekleyın
karıstırın karısımı kaselere bosaltın fırında yuksek sıcaklıkta benmarı sekılde pısırın kızarınca alın. kolay gelsın

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi