soslu kırmızı biberli patlıcanlı salata








Kırmızı biberi etli dolmalarda, salatalarda ve salça yaparken çok kullanıyoruz. Közlenmiş olarak soslu şekile kış için hazırlamak artık adet oldu. Kızarmış patlıcanlı, közlenmiş kırmızı biber salatası sarımsaklı, yoğurtlu ve mayonezli sosu ile nefis...

Malzemeler:

5 kilo kırmızıbiber
3 baş sarımsak
300 ml sirke
300 ml sıvıyağ
1 tatlı kaşığı şeker
2 çorba kaşığı tuz

Yapışışı:
Közlenmiş kırmızı biberler soyulur içleri temizlenir. sarımsak soyulur yarısı ezilir. Biberler kavanoza doldurulur aralrına sarımsak serpilir. sirke ,tuz, şeker ve sıvı yağ karıştırılır ezilmiş sarımsakta eklenir. Biberlerin üzerine dökülür. bol maydanoz doğanır. ağızı kapatılır dolapta bekletilerek tüketilir.

Patlıcanlı biberli salata için:

3 patlıcan
közlenmiş kırmızı biber. ben fırında közledim
sos için: 1 kase süzme yoğurt, mayonez ve ezilmiş 2 diş sarımsak

Yapılışı:

Patlıcanlar soyulur yıkanır kurulanır. küp küp doğranır. kızgın yağda kızartılır.
közlenmiş biberlerin içleri temizlenir. kızarmış patlıcan ile doldurulur. sevis tabağına alınır. üzerine mayonezli yoğurtlu ve ezilmiş sarımsaklı sos gezdirilir. maydonozla süslenir..

Yorumlar

Banuuuuuuuuuuu,yav bu ne güzellik,harika görünüyor,ellerine sağlık canım.sevgilerimle.(seni sobeledim bu arada:-)))
şeker pasta dedi ki…
Hem közlenmiş kırmızı biber, hem de patlıcan muhteşem ikili, harikasın.
Ellerine sağlık
Sevgiler
Saliha dedi ki…
mmmmmm banucum bende her yaz kış için hazırlarım cok severız cookk..ellerıne saglık becerıklı arkadasım:)
Adsız dedi ki…
super gorunuyor ellerine saglik canim.
pelince dedi ki…
Banu ne güzel bir sunum bu böyle,ellerine sağlık..
NiNo dedi ki…
offfffffffffffffffffffff ekrandan alip yiyesim geldi be canim ne guzel olmus
Unknown dedi ki…
Canım ellerine sağlık,her zaman ki gibi süper,hayırlı iftarlar dilerim,öptüm...
Adsız dedi ki…
canım çok güzel çok şık bir salata olmuş..ellerine sağlık ..süper ya..
Bulbulunyeri dedi ki…
Canım,
ellerine sağlık. Müthiş bir ikili olmuş.
Kırmızı biberler nasıl da güzel görünüyorlar.
Sevgiyle kal.
Jasminskager dedi ki…
Canim ellerine saglik enfes gorunuyor.
Gaye dedi ki…
ben közlenmiş kırmızı bibere bayılırım. bende hazırlayıp derin dondurucuya attım. ben en çok sandviç yaptığımda kırmızı biberleri kullanıyorum, nefis oluyor.. kavonazda da çok iştah açıcı durmuşş :) elinize sağlık..
elma şekeri dedi ki…
nefis görünüyor ellerine sağlık...
Damak Tadı dedi ki…
Banu,çok iştah açıcı görünüyor biber salatası..Bu muhteşem bir salata olsa gerek..Ellerine sağlık..Aşağıdaki haşhaşlı kekler ise,tek kelime ile harikalar canım..

Sevgiler..
Mutfaknotlari dedi ki…
banucum pazar gün bende hep biberle uğraştım ama değiyor nefiss oldu
senin bu salataya benze bişi bendede vardı görünce aklıma geldi bakayım arşive bi
canım varya nefisss görünüyor
hele şu alttaki kekler harika olmuş ellerine sağlık
Adsız dedi ki…
Ay Banuuu!
Gözlerim yuvalarından fırlayacaktı:) ben çok severim kırmızı biberli herşeyi resimlerde süper çıkmış valla cnm çekti :)) ellerine sağlık.

Sevgiyle.

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi