BANU KIRMIZIGUL








http://www.ozgurkocaeli.com.tr/roportaj/kocaeli-kendine-ozgu-bir-sehir-130007.html?asset_page=1#us-page


Röportaj


Banu KIRMIZIGÜL

1973 Erzurum Karayazı doğumlu. Aslen Sivaslı. Babasının işi dolayısıyla  İlkokulu Çanakkale'de, ortaokulu Samsun'da ve liseyi Çorum'da okudu. 2010 yılında Anadolu Üniversitesi Beslenme Bölümü'nden mezun oldu. 2000 yılında Çırağan Sarayı'nda Gazebo Bölümü'nde çalıştı. 2003 yılında Karafırın İmalathanesi'nde, 2005 yılında Cookies House'da, 2009 yılında Titanik Otel'de Pasta Ustası olarak görev yaptı. 4. Levent Tekfen Tower Binası'nın Pastane Şefliğini yürüttü. 2012 yılından beri Wellborn Luxury Hotel'in Pasta Şefliğini yapıyor. Uluslar arası Gastronomi Festivali'nde 2 bronz ve 2 gümüş madalyası bulunan Banu Kırmızıgül, Usla Yemek Akademisi Pasta Eğitmeni ve Uluslar arası Aşçılar Federasyonu Üyesi.
Kocaeli'nin en şikayetçi olduğunuz tarafı nedir?
Dolmuşlardan oldukça şikayetçiyim.
Uzak kaldığınız zamanlarda Kocaeli'nin en çok nesini özlüyorsunuz?
İstanbul'a oranla trafiği daha rahat. Ayrı kaldığımda bu rahatlığı özlüyorum.
Kocaeli'de öğlen yemekleri için tercih ettiğiniz lokantalar hangisi?
Koçtaş'a ev yapımı mantı yemeye gidiyorum. Bunun haricinde Wellborn Luxury Hotel'in Restaurant'ında ve Ramiz Köfte'de yerim.
Kocaeli'de devamlı gittiğiniz berber/kuaför var mı?
KRK Bay ve Bayan Kuaför Güzellik Salonu'na gidiyorum.
Konfeksiyon alışverişi için tercih ettiğiniz mağazalar hangileri?
Oxxo, Mavi Jeans ve Herry'den alışveriş yaparım.
Hamburger, tost ve benzer fast-food türü ürünler için özel bir tercihiniz var mı?
Hamburger-tost gibi fast-food türü ürünleri yemiyorum. Pizza severim, onu da Dominos Pizza'dan yerim.
Sizce Kocaeli'nin manzarası en güzel yeri neresi?
Wellborn Luxury Hotel'in terasından Körfez manzarasını çok beğeniyorum.
Sinemaya gidiyor musunuz? Özellikle tercih ettiğiniz bir salon var mı?
Fırsat buldukça gidiyorum. Dolphin Salonları tercihim.
Kasap, şarküteri, manav alışverişlerinizi nereden yapıyorsunuz?
Tüm alışverişimi Migros'tan yapıyorum.
Bir pazar günü piknik yapmaya karar verdiniz, şehrimizde nereye gidersiniz?
Maşukiye bölgesini tercih ediyorum.
Kocaeli'nin unutulmaz politikacısı olarak gördüğünüz bir isim var mı?
Leyla Atakan ve Sefa Sirmen Kocaeli'nin unutulmaz politikacıları.
Kahvaltı için tercih ettiğiniz bir mekan var mı?
Wellborn Luxury Hotel'in kahvaltısını ben hazırlıyorum. Açık büfe çok güzel bir kahvaltı hazırlıyorum. Kahvaltımı da orada yapıyorum.
Şehrimizdeki hastane, klinik ve sağlık kuruluşlarından memnun musunuz?
Sağlık sektöründeki gelişmelerden memnunum, ama daha iyi olabilir. Akademi ve Cankatan'ı tercih ediyorum.
Şehrimizde lahmacun, pide ve ekmek fırını olarak en başarılı bulduğunuz yerler hangileri?
Lahmacunu Hacıoğlu'dan yerim. Ekmeğimi Kalyoncular Ekmek Fırını'ndan alırım.
Kocaelispor'un maçlarını takip eder misiniz?  Unutulmaz futbolcu olarak gördüğünüz biri var mı?
Türkiye'nin 2. büyük sanayi kentine böyle bir takım yakışmıyor. Fırsat buldukça üzülerek takip ediyorum. Kaan Dobra unutulmaz bir futbolcuydu.
Geçmiş yıllarda Kocaeli'de yaptığınız, şimdilerde yapamadığınız ve özlemini duyduğunuz herhangi bir şey var mı?
Eskiden İzmit merkezde denize giriliyordu. Merkez'de denize girmeyi özlüyorum.
Akşam yemeği için tercih ettiğiniz restoranlar hangileri?
Özsar, KYÖD ve Wellborn Luxury Hotel Leb-i Derya Restaurant'ı tercihim.
Önceki yanıtınızla bağlantılı olarak soracak olursak: Akşam yemeği için sevdiğiniz bir mekana gittiniz, hangi yemeği, hangi içkiyi sipariş edersiniz ve ortamda nasıl bir müzik olmasını, yanınızda kimlerin olmasını istersiniz?
Az pişmiş bonfile, yanında beyaz şarap, slow yemek müziği eşliğinde yanımda sevdiğim insanlar ve ailem olsun yeter.
Bar, Gece Kulübü ve benzer mekanlara gidiyor musunuz?
Gitmiyorum.
İlimizde son yıllarda çok sayıda “Cafe” açıldı, bu tür yerlere gidiyor musunuz?
Sıla Cafe ve Tchibo gittiğim mekanlar.
Cafe, lokanta veya restorana gittiğinizde servisinden özellikle memnun olduğunuz ve ismen tanıştığınız garson var mı?
Altan, Sezer, Tarkan ve Tuğçe'nin servis ve ilgisinden çok memnunum.
Sınırsız paranız ve sınırsız yetkiniz var. Kocaeli'de bir proje uygulamanız isteniyor. Nasıl bir projeyi hayata geçirirsiniz?
Öğrencilere yönelik uluslar arası festivaller düzenlerdim.
Tatlı-pasta alışverişinizi nereden yapıyorsunuz?
Tatlı ve pastalarımı kendim yapıyorum.
İşinde başarılı olarak gördüğünüz esnaflar kimler?
Cevizdibi Restaurant ve Butik Otel'in sahibi Musa Ejderoğlu ve Motali Restaurant'ın sahibi Orhan Bayramin işlerinde oldukça başarılı.
Özellikle tercih ettiğiniz bir akaryakıt istasyonu var mı?
Shell İstasyonları tercihim.
Kocaeli'de size bir ev hediye edileceğini düşünün. Hangi bölgede, nasıl olsun istersiniz?
Başiskele'de, bahçe içerisinde dubleks bir ev isterdim. Bahçesinde ayrı bir kulübe olmasını ve burayı mutfak olarak kullanmak isterdim.
Hangi yerel gazeteleri takip ediyorsunuz?
Tüm yerel gazeteleri günlük takip ederim.
Söyleşinin sonunda Kocaeli'de yaşıyorum başlığı altında ekleyeceğiniz bir söz var mı?
Ailem İstanbul'da yaşıyor. Bende İstanbul'a çok yakın olduğu için Kocaeli'ni tercih ettim. Böylece ailemin yanına sık sık gidebiliyorum. Kocaeli'de her tonda yeşili görmek mümkün. Karadeniz iklimi ve yaşam tarzı burada çok belirgin. Sanayi ve öğrenci şehri olması da farklı bir hava veriyor. Kocaeli kendine özgü bir şehir.

ROPORTAJ YAPAN GAZETECI:
FATMA DENIZ KARAMERT

Yorumlar

Bir Terazi Kizi... dedi ki…
Banu hanim tebrik ediyorum sizi basarilarinizin devam,ini dilerim,sevgiler...
banu kırmızıgül dedi ki…
Teşekkür ederim

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi