“Mutfakta çalışmak hiç de kolay değil… Hanım hanımcık değil, hırçın olacaksınız…”



AŞÇI DÜNYASI DERGİSİ_ RÖPORTAJ


Banu Kırmızıgül: “Her gün yeni bir bilgi öğreniyorum...”

Titanic Port Hotel’in usta pastacılarından Banu Kırmızıgül,nefis lezzetlerini otel misafirlerinin beğenisine sunmaya devam ediyor. Henüz genç bir pastacı olan Banu Usta’nın mutfak sevgisi geçmiş yıllara uzanıyor. Bu güzel hikayeyi Banu Usta’dan dinledik.


“Henüz ilkokula dahi başlamamıştım ama pasta fotoğraflarının olduğu kitaplar, gazeteler çoktan ilgi alanına girmişti,” diyor sözlerine başlarken Banu Usta. “Annem de meraklıdır, keklere pastalara… Yemek kitapları alırdı ya da pasta tariflerinin olduğu gazete ekleri… Bende pasta, kek fotoğraflarını keser, saklardım…” Tabii bu heves ilkokulda da devam ediyor. “İlkokula başladım, artık okuyabiliyorum da… Mutfağa girmek için annemin evden çıkması beklerdim. Sonra kek tarifleri çıkartır, okur, kek pişirirdim. Güzel olurdu…” Yaşı ilerlemeye başladıkça Banu Usta’nın mutfağa karşı ilgisi ve sevgisi daha da artıyor. Babasının hakim olması, uzun süre aynı şehirde kalmalarını engellese de Banu Usta’nın kız meslek lisesi eğitimine çok da karşı çıkmaz ailesi… Böylece Çorum Kız Meslek Lisesi’ne kayıt olur. Çok başarılı bir öğrenci olmasa da branş dersleri her zaman hem en sevdikleri hem de en yüksek not aldıklarıdır. Hititlerin mirasçısı olan Çorum, bir yandan eğitir Banu Usta’yı öte yandan önüne yeni hedefler koymasını sağlar. Mezuniyetin ardından aile İstanbul’a taşınır. İlk profesyonel mutfak deneyimini de Çırağan’da yapar, fakat mutfak bölümüne geçememek üzer onu… Sonra Karafırın’ın imalathanesinde kısa bir dönem geçirir; butik pastacılık ile ilgilenir. Yavaş yavaş adımlarını büyütür ve Titanic Port Hotel’in pasta bölümünde çalışmaya başlar. “Burada çok mutluyum; profesyonel ustalarla çalışıyorum ve her gün onlardan pek çok detay öğreniyorum,” diyor ve ekliyorum, “Mutfakta çalışmak hiç de kolay değil… Hanım hanımcık değil, hırçın olacaksınız…”

Usta olmanın basamakları var, Banu Usta’da bu basamakları emin adımlarla tırmanıyor. “Titanic Port Hotel’e geldiğimde çok şey bildiğimi sanıyordum ama pata bölümünde zaman geçirdikçe çok daha fazla öğrenmem gereken konu olduğunu gördüm… Pastacılık hakkında aldığım eğitimler ve hatta belgelerim de var ama burada, mutfakta çalışmak çok başka bir deneyim… Daha önce birlikte çalıştığım Ayhan Kale Usta, mesleğe mutfakta başlamamı istemişti. İyi ki de diyorum, böyle yaptım. Önce mutfakta çalıştım sonra pasta bölümüne geçtim… Özellikle öğrendiğim tabak sunumları pasta bölümünde çok işime yarıyor.”
Titanic Port Hotel’de restoran ekibi, hergün 150 ile 350 kişiyi ağırlıyor. Az bir rakam değil! Pastanenin mönüsü ile kafeteryanın mönüsü ayrı ayrı dizayn ediliyor. Usta şeflerin belirlediği mönü, misafirlerin istekleri doğrultusunda güncelleniyor.

Banu Kırmızıgül’ün hedefleri büyük… İleride kendine ait bir pastane açmayı düşünüyor. “Özel bir pastane olacak burası… Hem Türk yöresel tatlıları hem de dünyanın bilinen tatları hazırlanacak, misafirlere sunulacak.” Banu Usta, mekanının adını şimdiden belirlemiş bile: Anadolu’nun en ünlü tanrıçası Kybele… “Hani şu güzel kadın mı?” diyorum, gözleri parlıyor Banu Usta’nın. Kadın olmak böyle bir şey işte… Hep güzel, yüzyıllar boyunca…



“Pasta eğitimi sadece pasta yapmasını öğrenmekle bitmiyor. Pastacılık çok geniş bir alan… Sürekli araştırma yapmak zorundasınız. Eğer pastacılık alanında profesyonel mutfakta çalışacaksanız çok hızlı olmanız gerekiyor. Sosları çok iyi bileceksiniz ya da tabak süslemenin ne kadar zaman süreceğini de… Mutfakta sadece yetenekli olmak yetmiyor. Burada sonsuz bir öğrenme alanı var. Örneğin biz okuldayken bir dilim kekin kalorisini hesaplardık… Bu iş, böylesine ince detaylara da sahip… Ama ustalık bu işte! Ve en önemli noktalardan biri de bilgiyi paylaşmak… İster genç olun, isterseniz usta bir aşçı, mutlaka bilgilerinizi paylaşmalısınız…”

Şebnem Atılgan
Monad İletişim Hizmetleri
Editör.

Yorumlar

buzlubadem dedi ki…
Çok hoşuma gitti okuduklarım, ne güzel şeyler :) Allah hep daha güzel şeyler göstersin :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi