Ana içeriğe atla

vişneli şifon kek

Portakalla yaptığım şifon keki, vişne ile denedim, nefis oldu. Vişneyi ezerek püre halinde keke ekledim. Vişne suyu ile sos hazırladım. Çilek meyvesi ile de deneyebilirsiniz…

Malzemeler:

4 yumurta sarısı
1/2 su bardağı vişne püresi- derin dondurucudaki vişne oda ısısına gelince suyu ile birlikte robotta püre halinde ezdim. 2 çorba kaşığı daha su ekledim.
85 ml mısır yağı -1 çay bardağı sıvı yağ
90 g şeker – yarım su bardağı
150 g un – 2 su bardağı
3 g tuz – yarım çay kaşığından az olsun
1 çay kaşığı kabartmatozu

Ayrıca:

5 yumurta beyazı

1/8 çay kaşığı – krem tartar ( aktarlarda satılıyor 100 gr 5 ytl.)

100 g şeker - 1/2 su bardağı

Yapılışı:

1) yumurta akını, krem tartarı ve şekeri koyulaşana kadar çırpın.
2) yumurta sarılarını ayrı bir kaba alın içine sıvıyağ,şekeri ekleyin 3 dakika çırpın. içine vişne püresini, un, kabartmatozu ekleyin karıştırın. koyulaşan yumurta akını ekleyin mikserle iyice karıştırın.
3) Karışımı 23 cm derinliğindeki kalıba dökün.
4)
Yaklaşık 1 saat boyunca, 180 derecede pişirin.
5) Keki fırından alın ve tamamen soğumaya bırakın . sos dökün servis edin..

vişne sosu:

1 su bardağı vişne suyu

1 çorba kaşığı mısır nişastası

3 çorba kaşığı şeker

Yapılışı:

Hepsini karıştırın kıvama gelene kadar karıştırarak pişirin bıraz sıcaklığı gitsin kekin üzerine gezdirin…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

tel kadayıflı kek

portakallı şifon kek

yumurta akı ile yapılan limonlu kek