Ana içeriğe atla

tel kadayıflı kek

Aslında bu nefis keki daha önceden denemiş ve çok beğenmiştim ama paylaşmak kısmet olmamıştı. Oldukça lezzetli ve değişik bir kek oldu…

Tarif defterinden

Malzemeler:

125 gr tereyagı – oda ısısında
4 yumurta
1,5 sb un
yarım sb seker
1 paket kabartma tozu
vanilya,cimdik tuz
Arsına:

1-2 yk tereyagı
1-2 avuc tel kadayıf
biraz ceviz irice dövülmüş

Yapılışı:
1-kadayıfı incecik didikledim. Tereyağında hafif sarartana kadar kavurdum. cevizi ekledim karıştırdım. soğuması için kenara aldım.

2-tereyagı ve sekeri iyice krema gibi olana dek çırpın. yumurtayı tek tek ekleyip yedirerek çırpın.

3- un, kabartmatozu, vanilya ve tuzu eleyin, karısıma ilave edin, karıştırın. kek hamurunun yarısını hazırlanmış yağlanmış orta boy 27 cm caplı kadar bir tepsiye boşaltın.( ben baton kek kalıbında yaptım)

4- üzerine soğumuş kadayıfı serpin düzeltin. kalan kek karışımını üzerine dökün düzeltin. önceden ısınmış 185 derecede pişirin.

not: kek kalıbını yağladıktan sonra üzerine kavrulmamış tel kadayıf serpebilirisniz ben öyle yaptım çok hoş oldu. Şeker mikrarı az dersenız 3 corba kaşığı daha ekleyebılırsınız. Ayrıca soğumuş kekin üzerine sıcak şerbet dökebilirsiniz hoş bir sunum olur…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi