Evde kek çok seviliyor, özellikle çayın yanında vazgeçilmez oluyor. Kek tarifi Dr. Oetker kakao paketinin arkasında gördüm biraz değiştirdim. Nefis lezzetli bir kek oldu..

Malzemeler:

2 yumurta sarısı – 3 yumurta sarısı ekledim

1,5 su bardağı seker – 1 su bardağı ekledim

125 gr margarin ben tereyağı ekledim

2 yemek kaşığı rom ben acıbadem likörü ekledim

eklemeyebilirsiniz.

1 paket vanilya

1 paket kabartmatozu

4 çorba kaşığı kakao

2 su bardağı un

1 su bardağı süt

1 çay bardağı fındık kırığı

Arasına:

3 yumurta akı

1 çay bardağı hindistan cevizi

3 yemek kaşığı tozşeker

2 yemek kaşığı acıbadem likörü

1 çay bardağı vişne

Yapılışı:

Yumurta sarıları, şeker ve oda ısınına gelmiş yağı 5 dakika mikserle çırpılır. Kalan malzemeler eklenir 2 dakika karıştırılır.

Hindistan cevizi karışım için:

Yumurta aklarını 4 dakıka çırpın katılaşsın. Çırpmaya devam ederken şeker, likör ve hindistan cevizini ekleyin çırpın..

Kalıbı yağlayın ben üzerine fındık kırığı serptım. kakaolu karışımın yarısını kalıba dökün düzeltin. hindistan cevizi karışımı dökün üzerine vişne dizin. kalan kakaolu karışımı dökün düzeltin. Önceden ısınmış 185 derecede 60 dakika pişirin…