Ana içeriğe atla

şiveydiz

Tarif sevgili yeşil kivi Seçil arkadaşımdan aldım. Nefis bir Gaziantep yemegi. Tavsiye ederim…

Malzemeler:

300 gr küçük kuşbaşı kesilmiş kuzu et- ben kemikli kuzu eti kullandım haşlandıktan sonra kemiklerinden ayırdım etleri.

1 su bardağı akşamdan ıslatılmış nohut

yarım kg taze sarımsak (sadece beyaz kısımları)

yarım kg taze soğan (sadece beyaz kısımları

2 yemek kaşığı kuru nane

1 yumurta

iki yemek kaşığı un

6 dolu kepçe süzme yoğurt- ben 500 gr süzme yoğurt kullandım

yağ, tuz

Yapılışı:

  1. Eti ve nohutları tencereye alın. Üzerini geçecek kadar su ilavesiyle iyice yumuşayana kadar haşlayın.
  2. Haşlanan malzemelere yarım cm uzunluğunda doğradığınız taze soğan ve sarımsakları katın.
  3. Gerekiyorsa su ilavesi yapın. Suyun ölçüsü malzemelerin üzerine çok az çıkacak kadar olacak.
  4. Bu arada yoğurt, yumurta ve unu topak kalmayacak biçimde güzelce çırpın.
  5. Sebzelerde yumuşayınca yemeğin suyundan biraz alarak yoğurda katıp karıştırın ve böylece ılıtın.
  6. Ardından karıştırarak yoğurdu yemeğe ilave edin. Yemeğin suyu az olursa sıcak su ilave edin.
  7. Sürekli karıştırarak yemeği bir taşım kaynatın. Ocaktan alınca tuz ilave

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi