kırmızı kadife pasta (red velvet cake)

Aslında sevgililer günü için hazırladığım kırmızı kadife pastayı işlerimden dolayı bugün yayınlayabildim. Geçmiş sevgililer gününüzü kutlarım. :) tarifi burda ama ölçüleri ve kremayı biraz değiştirdim.

Pandispanyasında hem kırmızı gıda boyası hemde kakao var. Rengini parlak kırmızı olmasını istiyorsanız kakao eklemeyin. Daha önce de denemiştim ama kek olarak sundum kremasız…

Malzemeler:


3 yemek kaşığı kakao
9 gr. kırmızı gıda boyası
1 su bardağı ayran- tuzsuz
1 yemek kaşığı vanilya ve bir fiske tuz
1/2 su bardağı sıvı yağı
2 su bardağı şeker ben 1 su bardağı ekledim
2 yumurta
2,5 su bardağı elenmiş un

1,5 çay kaşığı kabartmatozu

1 çay kaşığı beyaz sirke - elma sirkesi ekledim

ölçüler bakın.

Yapılışı:

1- İki 20 cm yuvarlak kelepçeli kalıbı önce yağlayın;sonrada unlayın.( ben yağlı kağıt serdim.) Fırını önceden 176 dereceye ayarlayın. Kakao ve gıda boyasını karıştırın. Ayrana ekleyin iyice karıştırın.

2- Büyük bir kapta yağı ve şekeri, rengi açılıncaya kadar çırpın. İyice karıştıktan sonra, yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edin. Ayran karışımını ekleyin daha sonra. Karışımın rengi iyice belirginleşene kadar çırpın. Unu ekleyin karıştırın.

3- kabartma tozuve sirkeyi birlikte ekleyin; ardından, kek hamurunu dikkatli bir biçimde karıştırın. Kalıplara pay edin. Hamuru, önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirin. tamamen soğutun. bir gece dinlensin.
4- Pandispanyalardan 4 pat elde edilir. aralarına hazırlanan krema sürülür. Üzeri kremşanti ile kaplanır süslenir. bir gece dinlenirse pasta daha güzel olur.

Krem Peynir Karışımı:

2 paket soğuk krem peynir labne

pastacı kreması

1 paket krema sertleştiriçisi

2oo gr süt kreması 2 çorba kaşığı şekerle çırpılım koyulaşmış.

pastacı kremasının tarifi:

500 ml süt
yarım su bardağı şeker
2 yumurta
50 gr un
50 gr nişasta
1çorba kaşığı margarin
vanılya

yapılışı:
yumurta , şeker, nişasta ve un çok az süt ile karıstırılır eritilir.Süt kaynatılır. içine karısım hızlı bir sekilde dökülür karıstırılarak pisirilir. mermere veya düz temiz bir tepsiye yayılır. ılıklasınca bır kaba alınır yağ ilave edilir çırpılır. soğuyunca; peynir, krema, krema sertleştiriçisi eklenir tekrar çırpılır. dolapta dinlendirilir. kullanılır.

Not: Pastayı kelepçeli kalıpta yapın bir gece mutlaka dinlendirin. süslemesini ertesi güne bırakın. Kremasını istediğiniz bir beyaz krema ile de yapabilirsiniz…

flickr – KİBELE

Yorumlar

Fatosca Tadlar dedi ki…
Ellerinize sağlık,
Çok beğendim, nefis olmuş,
Bayıldım görüntüye :)))
Ben hep pandispanyaların çökmesinden korkarım :(
Bir püfü var mıdır acaba ?????
Şimdiden çok teşekkürler,
sevgiler...
Adsız dedi ki…
banucum ellerine sağlık bana pekmezli un helvası tarifi sütle yapılan yazarmısın canan
banu kırmızıgül dedi ki…
http://cahidejibek.com/2011/02/25/pekmezli-un-helvasi/


bu sıtede cok guzel anlatmıs ben de bu tarıfe benzer yapıyorum deneyebılırsın
nurbegüm dedi ki…
Merhabalar, acaba ben kek de hem krem tartar ile kabartma tozu aynı anda kullanılabilir mi?
nurbegüm dedi ki…
merhabalar, acaba krem tartar ile kabartma tozu kek de aynı anda kullnılabilir mi?
banu kırmızıgül dedi ki…
evet kullanınlabılır buradakı tarıfımde http://kibeleninmutfagi.blogspot.com.tr/2009/11/portakall-sifon-kek.html
: karbonat ve tartar aynı anda kullanılıryor yrıca tartardakı kımysallar kabartmatozunu etkıler ve daha ıyı kabarmasını sungerımsı olmasını saglar. kolay gelsın

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi