giresun pastası


Malzemeler:

aldıgı kadar un ekleyın
amonyak- 1 çay kaşığı ekledim- Aktarlarda satılıyor.
sıvıyağ- 1/2 su bardağı yeterli
şeker- 1,5 su bardağı yeterli ama şekeri çok seviyorsanız 2 su bardağı ekleyin
su- 1,5 su bardağı ekledim
10 gr kakao ekledim
2 yumurta- üzerıne sarısı sürülüyor

Yapılışı:

 yapılış aşamaları burda

1- Amonyak, sıvıyağ, şeker ve su bir kaba konur. şeker eriyene kadar çırpılır.
2- Un ılavesi ile macun kıvamına gelene kadar yogrulur. (Ele yapışmayan ama çok yumuşak bir hamur yapın. dinlendirin). Hamurun yarısına kakao eklenir yogurulur.
3- İki ayrı hamur tezgahta acılır. Sade olan hamur icersine kakaolu hamur konur rulo sarılır. Kare şeklinde kesilir..
4-tepsiye dizilir üzerine yumurta sarısı sürülür. önceden ısınmıs 190 drecedeki fırında pişirilir.

Not: Ben hamuru ikiye ayırdım. Ayırdığım hamurun yarısına kakao ekledim 1 tatlı kaşığı su ekledim hamuru yoğurdum. Sade hamuru 1,5 cm kalınlığında kare açtım. Kakaolu hamuruda aynı boyda açtım, sade hamurun üzerine ekledim rulo sardım. rulonun üzerine merdane ile açtım kare kestim tepsiye dizdim. Üzerine yumurta sarısı sürdüm. Çatalla şekil verdim önceden ısınmış 190 derecede pişirdim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi