Ana içeriğe atla

damla sakızlı kurabiye

Damla sakızlı kurabiyeyi çok severiz. Bu sefer hamurun yarısını mantar kurabiye seklinde yaptım. Ceviz iriliğinde yuvarladım, ortasını yuvarlak küçük kalıpla kakao yerine tarçına bulayarak hafif bastırdım. Damla sakızlı tarçınla buluşunca nefis bir tat oldu. :) yerken dağılıyor ..

Malzemeler:

250 gr erimiş ılık margarin

1 su bardağı pudraşekeri

2 yumurta sarısı

1 tatlı kaşığı toz haline gelmiş damla sakızı

1 paket kabartmatozu

4 su bardağı mısır nişastası

toparlamak için aldığı kadar un

tarçın


Yapılışı:

Erimiş ılık yağ ile şeker karıştırılır. yumurta sarıları eklenir karıştırılır nişasta, damla sakızı ve kabartma tozu eklenir yoğrulur. Hamur toparlamak için az az un ilave edilir ele yapışmayan yumuşak hamur yapılır. 20 dakika dinlendirilir.

Az unlanmıs zemınde hamuru yarım cm açın. Hamuru istediğniz şekilde kalıpla kesin veya ceviz iriliğinde alın yuvarlayın ortasına yuvarlak küçük kalıbı tarçına bulayın ve hafif bastırın. kağıt serili tepsiye dizin. önceden ısınmış 185 derecede pembeleşmeden pişirin..

Yorumlar

su tünay dedi ki…
Merhabalar..Bugünlerde oldukça yoğun olmalısınız tarif eklemediğinize göre...Bende sizin tariflerinizi herfırsatta yapmaya çalışıyorum ama ara verdim...Hasta oldum.Hava bir öyle bir böyle oluncada toparlanamadım...Ama dün bu tarifinizi denedim.Yarım ölçü yapayım dedim gittim 2 yumurta sarısını lap diye hamura ekledim.İnsan ateşi varken düşünemiyormuş bunu anladım:))Sonrada biraz fazla unu kaçırdım.Ona rağmen fena olmadı.Hatta şimdi bir tane attım ağzıma...Güzel olmuş yaaa..dedim kendime.Kızlara tattırdım.Tarçın baskın olmuş dediler.Oysaki oldukça azdı.Tarçınımın kalitesinden dedim:))Birşey sormak istiyorum.Neden mısır nişastası da buğday nişastası değil..Vede damla sakızını kolay ezmenin bir yolu var mı?Sinir oluyorum tabağıma ve birbirine yapışmasına..Herşey için teşekkürler...

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi