Ana içeriğe atla

çilek soslu sakızlı muhallebi

Damla sakızlı muhallebi ve çilek sosu birleşince nefis bir lezzet ortaya çıktı. Vişne, portakal vb. meyvelerden sosunu yapabilirsiniz…

Malzemeler:

sakızlı muhallebi için:

1 litre süt

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt (ekstra)

1 su bardağı un 1 parmak eksik un

1 yumurta

1 damla sakızı- 1 çay kaşığı toz damla sakızı ekledim

1 paket vanilya

75 gr treyağı

Sosu İçin:

400 gr çilek

yarım su bardağı şeker

1/2 su bardağı su

1 çorba kaşığı buğday nişastası

Yapılışı:

sakız muhallebi:

1- süt ve şekeri bir tencerede karıştırarak kaynatın

2- başka bir kapta 1 su bardağı süt ve unu ezerek karıştırın

3- içine: yumurta, vanilya ekleyin karıştırın yedirin

4- bu karışımı yavaş yavaş süte ekleyin hızlıca karıştırın

5- havanda dövülmüş damla sakızını ekleyin karıştırarak pişirin

6- muhallebi kıvamına gelince ocaktan alın

7- tereyağı 2-3 parçaya ayırın ve muhallebiye ekleyin. mikserle biraz köpürür gibi oluncaya kadar orta hızda çırpın

8- karışımı bardaklara paylaştırın ve soğumaya bırakın

sosunu hazırlayın:

- çilek ve suyu robotta püre haline getirin, tencereye alın içine nişasta ve şekeri ekleyin karıştırın. orta ateşte karıştırıarak pişirin. ılımasına yakın bardaklara pay edin ve küçük doğranmış çileklerle süsleyin vb.

tarif: net 425 g

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Merhabalar Banu hanım.Bu tarifinizi denedim.Tesadüf misafirimde vardı:) Tabi ben hünerlerimi gösterdim.Önce birkaçgün önce yaptığım cheesecakeden verdim.Sonra yalvardım muhallebimin tadına bakmaları için:))Çok beğendiler.Bizde çok beğendik.Çabukta bozulmadı.Kesinlikle sık sık yapılası bir tarif..Ellerinize sağlık..Sizden bir ricam olacak..Yufkadan börek yapmasını nedense pek beceremiyorum.Yani istediğim lezzeti bulamadım...Varmı böyle bayılarak yiyebileceğim bir hazır yufkadan börek tarifi..Herşey için teşekkürler.Su Tünay
fatime dedi ki…
Merhaba,
Muhallebi tarifinizi yapmak istiyorum ancak un miktarı konusunda tereddütüm var. 1su bardağı un 1 parmak eksik un demişsiniz net olarak kaç gr un kullanmamız gerekir?siteniz çok güzel.ellerinize sağlık.
banu kırmızıgül dedi ki…
http://kibelebereketi.blogspot.com/
bu sayfamda mutfak olculerı yazıyor. kolay gelsın

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi