Ana içeriğe atla

Çilek Rüyası

Annemin doğum günü için hazırladığım pasta. Pastanın isim annesi Sevgili Deryacıma ait. Çilek Rüyası :)

Pastanın Yapılışı:

- Kreması önceden yaptığım Benekli Pastanın kreması sadece içinde çilekli krem ole ve çilek parçaları var. Ayrıca krema sertleştiricisinin yerine, kahve cezvesine 1 tatlı kaşığı dolusu toz jelatin ekledim. jelatini 3 çorba kaşığı soğuk su ile karıştırdım ve benmari erittim. kremaya en son ekledim ve karıştırdım.

- Desenli pandispanyayı rulo zebra kekimin tarifi gibi hazırladım. pandispanya sıcakken kelepçeli kalıbımın içine göre uzunlamasına kestim ve dikkatlice içine sardım. ( soğukken kırılır düzgün durmaz sıcakken yapın) Ayrıca sade 3 yumurtalı pandispanya hazırladım. iki pat yaptım.

- Kalıbın kenarlarına desenli pandispanyayı döşedim. Hazırladığım sade pandisanyaları iki pata ayırdım ama ince olacak kalın olmasın. Kelepçeli kalıbın dibine birinci pandispanyayı düzgünce koydum, kremalı karısımın yarısını ekledim düzelttim. tek kalan pandispanyayı ortasına koydum. Kalan kremayı dikkatlice ekledim. dolapta 5 saat veya bir gece bekletin. ( Derin dondurucuda bekletirseniz daha cabuk şekil alır ve ertesi gün çıkarın normal dolapta yumuşamasını bekleyin.) İstediğiniz gibi süsleyin. Ben çilek ve çilek sosu ile süsledim…

Not: bu pastayı hazırladıktan sonra, üzerini kapatıp, derin dondurucuda aylarca bekletebılırsınız. bır gece onceden çıkarıp, normal dolapta bekletin, yumusamasını bekleyın, kalıptan çıkarıp süsleyin servis yapın.

sade pandispanya için:

3 yumurta

3 çorba kaşığı şeker

1 çorba kaşığı nişasta

3 çorba kaşığı un

1 tatlı kaşığı meyve suyu

Yapılışı:

1-Yumurtaların sarısı akı ayrılır. İki ayrı kuru temız kablara konur

2- şekerin yarısı yumurta akına eklenir kar gibi olana kadar çırpılır.

3- kalan şekerde yumurta sarısına eklenir 1 dakika çırpılır

4- yumurta sarısı aka eklenir tahta kaşıkla karıştırılır. un ve nişasta eklenir karıştırılır meyve suyuda bu arada eklenir karıştırılır. yağlı kağıt serili kelepçeli kalıba dökülür. kalıp 19 cm olacak. Önceden ısınmış 160 derecede pişirilir…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi