Ana içeriğe atla

çikolata şantili ıslak kek

Herkes tarafından beğenilen kekin içinde çikolata şantisi var, Kekin kıvamını ve lezzetini arttırıyor. Sosun yoğunluğu kekin çikolatalı pasta lezzetinde hissettiriyor. Bol soslu, kakaolu kekleri sevenler için güzel bir tarif…

Malzemeler:

4 iri yumurta

250 gr tereyağı veya margarin

1 paket dr oetker çikolatalı krem santı

4 çorba kaşığı kakao

2 su bardağı şeker

yarım su bardağı su

1 su bardağı un + 1/2 su bardağı un

1 paket kabartma tozu ve vanilya

bir tutam tuz

cikokremsanti

Yapılışı:

1- tereyağı geniş bir tencerede eritilir ama yakmadan kokusu çıkmasın. ılıması beklenir

2- İçine kakao, şeker, toz krem şanti, su eklenir karıştırılır bir iki taşım kaynatılır. soguması beklenir

3- yumurta sarıları ve akları ayrılır, aklar kar halıne getırılır. yumurta sarılarıda mikserle iyice çırpılır.

4- kakaolu karısıma yumurta sarısı eklenir karıştırılır. kakaolu karısım ikiye ayrılır

5- karışımın birine un, vanilya, kabartmatozu eklenir karıştırılır. yumurta akları eklenir mikserle tekrar karıştırılır.

6- yağlanmış kek kalıbına veya bir borcama dökülür önceden ısınmış 180 derecede pişirilir. fırından çıkınca ayrılan kakaolu sos dökülür dilimlenir. 1 saat sonra servis yapılır…

Yorumlar

Cousa dedi ki…
Merhaba, keki pişirdim, sosunu döktüm ve sosun iyice emilmesini bekliyorum şimdi :) Kek inanılmaz yumuşak pişti ve kocaman kabardı. Pişirme süresi yazmadığı için klasik kürdan yöntemiyle temiz çıkıncaya kadar pişirdim. Sosu çok yoğun kıvamlıydı, umarım doğru hazırlamışımdır. Yarım saat sonra tadına bakacağım ve sabırsızlanıyorum şimdiden :) Teşekkür ederim tarif için :)
Cousa dedi ki…
Merhaba, keki pişirdim, sosunu döktüm ve sosun iyice emilmesini bekliyorum şimdi :) Kek inanılmaz yumuşak pişti ve kocaman kabardı. Pişirme süresi yazmadığı için klasik kürdan yöntemiyle temiz çıkıncaya kadar pişirdim. Sosu çok yoğun kıvamlıydı, umarım doğru hazırlamışımdır. Yarım saat sonra tadına bakacağım ve sabırsızlanıyorum şimdiden :) Teşekkür ederim tarif için :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi