Ana içeriğe atla

ayvalı kek

Her hafta sonu evdekiler ya pasta ya kek istiyorlar bu sefer Ayvalı kek yapmaya karar verdim. Ayvayı keke çiğ değil pişmiş olarak ekledim. Rendelenmiş ayvaların içine karanfil, kakule ve ayva çekirdekleri ekledim. Taze fındıkları fırında kavurdum keke biraz ekledim. Nefis lezzetli bir kek oldu..

Malzemeler:

Kek hamuru için:

4 yumurta

yarım su bardağı şeker

1/2 su bardağı sıvıyağ

yarım su bardağı süt

2,5 su bardağı un

yarım su bardağı fındık kırığı

1 paket vanilya ve kabartmatozu

Ayva için:

1 su bardağı rendelenmiş ayva

yarım su bardağı şeker

1 çay kasığı ayva çekirdeği

yarım çay kaşığı kakule ve karanfil tozu

1 çay kaşığı limon suyu

2 çorba kaşığı su

Yapılışı:

bir tencereye ayva rendesini ekleyin. üzerine limon suyu, şeker su ve ayva çekrdeklerini ekleyin kısık ateşte pişirin. ayva çekirdeklerini çıkarın. içine baharatları ekleyin karıştırın. Geniş servis tabağına alın soğumaya bırakın.

Kek için:

Yumurta ve şekeri mikserle beyazlayana kadar çırpın. İçine sırasıyla süt, sıvıya ekleyin karıştırın. soğumuş ayvaları ekleyin karıştırın. un, kabartmatozu ve vanılya ekleyin fındık ekleyin karıştırın. yağlanmış kek kalıbına dökün önceden ısınmış 180 derecede pişirin. çikolata sosu ile servis yapın..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi