parmak tatlısı


Bayramda misafirlere tatlı yetişmeyeceğini düşünerek akşam bu nefis lezzetli parmak tatlısını hazırladım. tarifi sevgili pıtırcığıma ait. yapımı kolay..

Malzemeler:

2 yumurta
2 Türk fincanı toz şeker ben pudra şekeri ekledim.
2 Türk fincanı zeytinyağı veya sıvıyağ
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
aldığı kadar un.

üzerine:
1 yumurta sarısı

şerbet:
9 Türk kahve fincanı şeker
11 Türk kahve fincanı su
1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı:

hamur malzemelri karıştırılır un azar azar ilave edilir yumuşak hamur yapılır.
ceviz iriliğinde alınır mekik şekli verilir üzerine hafif bastırılır tepsıye dızılır. yumurta sarısı sürülür çatalla üzer hamuru delmeden çizilir. önceden ısınmış 185 derecede kızarana kadar pişirilir.
önceden hzırlanmış soğumuş şerbet sıcak tatlıya dökülür. 2 saat üzeri kapatılarak dinlendirilir..

Yorumlar

Adsız dedi ki…
CANIM;RAMAZAN BAYRAMIN KUTLU OLSUN

TATLINDA NEFIS OLMUS BENIMKILERDEN

DAHA GÜZEL OLMUS; ELLERINE SAGLIK;TEKRAR IYI BAYRAMLAR ALMANYADAN KUCAK DOLUSU SELAMLAR....PITIRCIK.......
Adsız dedi ki…
canım ellerine sağlık nefis olmuş..iyi bayramlarrr
Unknown dedi ki…
Canımmmm süpersin ya maşallah valla ben alsam tabağı olur mu bu arada kuru fasülyede enfes ellerin dert görmesin,öpüyorum...
pelince dedi ki…
Harikasın banucum,elleirne sağlık..

Ramazan Bayramını en içten dileklerimle kutluyorum..
Sevgiler..
Mutfak Havlusu dedi ki…
aaa çok güzel katıyağlı değil harika bende yapacağım:)


bu arada bayramını tebrik ederim gülümsemesi bol bir bayram dilerim..
iyi aksamlar canim, tatlin nefiss görünüyor ...

mutlu bayramlar ... ve sicacik sevgilerimle..
DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki…
Bu gün iki güzel tatlı tarifine rastladım. Her ikisi de, mükemmeldi.

Hani derler ya! tablo gibi.. "Kibele" bana göre markasını yaratmış,fazla söze hacet yok..

Ellerinize sağlık..
NiNo dedi ki…
Cocukken hersey ne kadar guzeldi yada bizler cocuklugun verdigi saflikla herseyi temiz gorurduk. Arefe gunu yapilan temizlikler, baldan tatli tatlilarin hazirlanisi, kacamak bir iki lokma. Bayram oncesi cikilan alisverisler, alinan birbirinden guzel elbiseler, ayakkabilar. Kizsaniz elbisenin cantasi, sapkasi olacak. Erkekseniz cepsiz olmaz pantalon, para toplanicak. Hic unutmam bir komsumuz vardi Allah rahmet eylesin, o teyze hic bir bayram geri cevirmedi bizi. Bayram oncesi mis gibi kokan, yepyeni mendiller alir, arasinada para koyardi. Koskocaman lojman, 11 kat, her katta 6 daire, herkes tanidik. El opmekten yorulur, topladigimiz harcliklari cantamiza sigdiramazdik. O zaman insanlarin elimi boldu, simdi ne oldu hala anlamis degilim. Insanlar birakin para vermeyi, seker ikram etmeyi, kapiyi acmiyorlar. Guzel olan geleneklerimizi ne cabuk yitiriyoruz. Hic bir bayram eksik etmedi ailemiz bizden yeni giysileri, ayakkabilari, harcligi, hediyeyi. Biz sansli cocuklardik. Simdi oyle cok yalniz cocuk var ki!! Bayram vesile olsun, unutmayalim adetlerimizi. Ziyaret edelim yaslilarimizi, yalnizlarimizi. Oh bir hafta tatil deyip, nereye kacacagimizi bilmemezlik etmeyelim, bizde yaslanicaz bir gun, gozum kapida, kulagimiz zilde yavrularimizi bekliyecegiz. Bir tatli dil, bir guleryuz, cok gormeyelim, cok gormesinler bizede. Buralar cok sessiz, ne gelen var ne giden. Yapilan tatlilari birbirimize ikram ediyoruz ancak. Ne ana var yanimizda, ne akraba, ne baba ocagi var burda, ne kardes muhabbeti. Gurbetin acisini ceken bilir ancak, bos konusmaya ne hacet. Annem, babam, kardesim, guzel ninem ananem, tum akrabalarim, dostlarim, ben yine bu bayramda burdayim. Bu bayramda yalnizim. Siz birlikte olusunuzun kiymetini bilin. Az kaldi ramazan yaza gelecek, bende 8 senedir ozledigim o bayrami yasayacagim yaninizda insaallah. Ama siz bunun kiymetini bilin, kaybedince bulunmuyor cunku. Bu bayram diliyorum tum minik kiz cocuklarinin firfirli elbiseleri, kirmizi rugan ayakkabilari olsun. Tum erkek cocuklarinin papyonlu minik takimlari, gicir gicir ayakkabilari olsun. Yaslilar yalniz kalmasin bu bayram, oksuzun yetimin basi oksansin. Olmusler unutulmasin, hastalar ziyaret edilsin bu bayram. Bu bayram bayram gibi bir bayram olsun diliyorum...
egeli dedi ki…
görüntüsü çok süper olmuş ,tadını düşünemiyorum artık !!!ellerine sağlık canım ..sevgiler.
Adsız dedi ki…
canım nefis bir tatlı ve yapımıda bir okadar pratik afiyet olsun...sevgiler....
Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun! Mübarek Ramazan Bayramı tüm ulusumuza kutlu olsun. Allah tüm inananlara nice huzurlu, bereketli bayramlar nasip etsin.
Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun! Mübarek Ramazan Bayramı tüm ulusumuza kutlu olsun. Allah tüm inananlara nice huzurlu, bereketli bayramlar nasip etsin.
Adsız dedi ki…
Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlar diliyorum.
Yaren dedi ki…
Canim bayramin kutlu olsun,her bayram sevdiklerine en güzel sekilde gecirmeni dilerim.
pervin dedi ki…
Hayırlı bayramlar..
ozlemhan dedi ki…
canım benim sevdiklerinle beraber nice güzel bayramlar diliyorum.
Özlem Ceylan dedi ki…
Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yinede mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...
Cafe Gusto dedi ki…
Lezzeti de görünümü gibiyse mükemmel...Ellerine sağlık iyi bayramlar...
kelebeklisaniyeler dedi ki…
Banucum harikasin,ellerine saglik,inan çok canim istedi...sahane gorunuyor

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

ÖPTÜM CANIM
zeynep dedi ki…
Ellerinize sağlık harika görünüyor bu tatlıyı daha değişik biliyorudm ama bunuda en kısa zamanda deniycem bu arada aranıza yeni katıldım bende beklerim iyi çalışmalar..
Mutfak Havlusu dedi ki…
Merhabalar..
Yaklaşık 2 sene önce yazmışım bende yapacağım diye bu tatlı için.İnanın yazımda da bahsettim"sık kullnaılanlar"da bekliyor diye..Sonunda bu güzel tatlıyı denedim ve çok ama çok memnun kaldım.Çok teşekkürler bu tarif için tekrardan ellerinize sağlık olsun..
Mutfak Havlusu dedi ki…
Bu arada izninizle yayınladım blogumda tarifi ve de sayfanıza link verdim..
Adsız dedi ki…
merhabalar....tatlıyı denedim ama sonuç kötüydü :((
mine dedi ki…
bu tip tatlılarda margarin (eskiden ) ve tereyağı kullanmaya o kadar alışmışım ki sıvıyağ görünce şaşırdım zeytinyağına daha da şaşırdım tadı nasıl olur çok merak ettim yarın deneyeceğim yok zeytinyağına cesaret edemem galiba : )
mine dedi ki…
yayınladım : )

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi