kabarcık tatlısı


İftar için hazırladığım kabarcık tatlılısı lezzetli bir tarif. tavsiye ederim..


Malzemeler:

2 su bardağı un
1 çay bardağı süt
1 yumurta
2 çorba kaşığı sıvıyağ
kabartmatozu
1 tutam tuz

hamurun üzerine sürmek için :

yarım su bardağı sıvıyağ
siz ayarlayın.

şerbet:
2 su bardağı seker
1/2 su bardağı su
1 çay kaşığı limonsuyu
hepsini karıştırın kaynatın kıvama gelince altını kapatın soğutun..




Yapılışı:

hamurun bütün malzemelerini karıştırın. un ilavesi ile yumuşak bir hamur yapın.
hamuru iki yumak yapın. 10 dakika dinlendirin.
unlu zeminde oklavayla incecik açın. yarım su bardağın yarısını eşit bir şekilde hamurun üzerine yayın.
rulo gibi kıvırın. verev veya düz dilimleyin .( verev keserseniz midyeye benziyor. düz keserseniz kabarcık gibi oluyor.)
dilimlediğiniz hamuru merdane ile kestiğiniz yerden bastırın. bol kızgın yağda kızartın. soğuk şerbete atın. kaymakla veya ceviz serperek sevis yapın..
tarifi tv. programından almıştım .

Yorumlar

peynir hösmelimi dedi ki…
Cok güzel görülüyor.Ellerinize saglik.
Sevgiler.
dogada.blogspot.ru dedi ki…
canım hangisine yorum yazayım şaşırdım bu kadar güzel lezzetleri görünce gözlerim kamaşıyor harika bir tatlı ilk defa gördüm ellerine sağlık canım sevgiler
banucuğumm harikasın canım.
ismide kendi de ne hoş tatlının..
ya aşağıdaki kuruvasana ne demeliyim ????? ellerine sağlık,
maşallah sana.. maşallah..
SVGLRRR.
Halenze dedi ki…
selam banu ne kadar harika bi ttalı bu böyle bayıldım valla yapılışıd açok kolaymış. ellerine sağlık.
MUTFAKISTAN dedi ki…
banucum bende bayildim tatliya tarifi aldim ellerine saglik canim sevgiler
Leziz Sofralar dedi ki…
Yine döktürmüssün Banu'cum ellerine saglik görüntüsü sahane kimbilir lezzeti bunun kac katidir denemek gerek....
dilek dedi ki…
merhaba banu ellerine sağlık..
tatlı ve fotoğraf harika
hemde yapımı kolay..

sevgiyle kal..
elma şekeri dedi ki…
Ellerine saglik canim kesinlikle deneyecegim umarim bu kadar güzel bir görüntü elde ederim...
Sevgilerimle.....
Begüm dedi ki…
Banucum ellerine saglik. Harika görünüyor bu tatli.
Saliha dedi ki…
banuuuuuuu cok şirin duruyor..evde serbetlı tatlılar yenmıyor ya:( yoksa hemen denerdım..yenmeyınce bana kalıyor malesef:(

ellerıne yuregıne saglık arkadasım:)

sevgıler
~Semra Mutfakta~ dedi ki…
ne kadar şirin görünüyorlar.ellerine sağlık.farklı bir tarif.
Adsız dedi ki…
Baka baka doyamadım, harika bir görüntü, ellerine sağlık. Sevgiler...
pelince dedi ki…
Canım maşallah sana,maharetli ellerden neler neler çıkıyor...Bu tatlı çok değişik ben ilk kez gördüm.Ellerine sağlık..
Bulbulunyeri dedi ki…
Canım,
ellerine sağlık. Görüntüsü o kadar güzel ki. Yenildiğinde nasıl bir tat olduğunu tahmin ediyorum.
Yiyenlere afiyet olsun.
Sevgiyle kal.
Banucuğum bu nasıl güzel birşey böyle,enfes görünüyo ellerine sağlık.rengi çok güzel.eminimin tadı da harikadır.sevgilerimle...
canım birşey soracağım ben,aşağıdaki tart tarifinde tereyağı yerine sıvı yağ yada margarin kullansam birşey olur mu?

bir de bu tatlının şekillenme kısmını anlamadım ben:-(
Adsız dedi ki…
Merhaba Banu, Ramazanın hayırlı ve bereketli olsun. Yaa tatlılar çok nefis görünüyor, göze hitap ettiği kadar eminim tadı lezzetlidir. Ellerine sağlık, sevgiler Nesrin
banu kırmızıgül dedi ki…
canım benım tesekkur ederım.
tereyag yerıne margarın kullanabılırsın. ama sıvı yag ıle dagılır yanı guzel olmaz.
kolay gelsın sevgılerımle..
banu kırmızıgül dedi ki…
unuttum anlatmaya

seklı kolay. dılımlıyorsun. dılımledıgın yerı cevırıyorsun rulo gıbı kıvrık tarafına yanı( @ )BENZEYEN YERINE :) merdane ıle bastırıyorsun mıdyeye benzıyor. :)
umarım anlatabılmaısımdır. sevgılerımle
banu kırmızıgül dedi ki…
herkese guzel yorumları ıcın tesekkur ederım. öptüm sevgılerımle..
meleginmarifetleri dedi ki…
Banu süper bir tatlı omuş denemekte fayda var ellerine sağlık hoşçakal.
teşekkür ederim canım,yapacağım bunlardan,umarım seninki kadar güzel olur.iyi iftarlar canım.öpüyorum...
anneminkizıyim dedi ki…
Merhabalar banucugum, canim ellerine saglik, cok degisik ve nefis bir tatli olmus, sevgiler....
zero dedi ki…
Ben böyle şerbetli tatlıları pek sevmem aslında. Ama senin sayfanda her şey pek bir lezzetli ve cezbedici görünüyor Banucum ya:) Bizim evin şerbetlilerine yapıp kendim de tatmaktan geri kalmayacağım bu ismi güzel tatlıyı:) Ellerine sağlık canım:)
Yemekbahane dedi ki…
Banu'cum,

Valla harika bir tarif.Hemen deneyeceğim. Notumu alıyorum..

Ellerine sağlık.

Sevgiler
Müge
Adsız dedi ki…
cok farkli ve guzel bir tatliya benziyor, ellerine saglik canim....
nurdan dedi ki…
Banu'cum canım ellerine sağlık nasıl güzel olmuş, uzaktan bakınca akide şekerine benziyor bunlar..mutlaka denenecekler listesine alındılar.sevgiler
Bir Dilim Düş dedi ki…
Banucuğum ellerine sağlık canım harikasın valla süper bir tatlı görüntüsü çok cici, kruvasan da gözümden kaçmadı hanii :))

Sevgiler,
Evren
karakazan dedi ki…
Merhabalar,sayfanizi neden bu kadar gec buldum diye hayiflandim dogrusu:)Harika tarifler var kabarcik tatlisi cok degisik eldi ramazan bitmeden deneyecegim ins.Ellerinize saglik canim.Ayrica izninle linklerime ekliyorum sizi:)

Sevgilerimle,Serap.
Adsız dedi ki…
Ellerine saglik harika goruntuler bunlar..
Sevgiyle kal,
Golifa
http://golifa.blogcu.com
Adsız dedi ki…
canım nasıl güzel bir tatlı olmuş böyle ağzımın suları aktı inan süper ötesi denemek lazım sevgiler.....
Adsız dedi ki…
Banucum.merhaba. Kabarcık tatlısı dün 2. kez yaptım.Güzel ve basit bir tatlı ama biraz kıtır kıtır oldu.Şerbetini de çok iyi çekmedi Ben 2 su bardağı şekere 1 su bardağı su koydum ve 10 dk.kaynattım.Soğuyunca sanki çok yoğun kıvamdaydı.Dahamı az kaynatmalıydım acaba.Bir de hamurun içine az maya koysak nasıl olur acaba.senin fikrin varmı canım benim..sevgiler..sevilay
Adsız dedi ki…
ya boz hamurmayasiyla yapiyoruz onunlada olurmu?
sevinc dedi ki…
banucuğum nihayet seni buldum. hayırlı olsun.siten. samsundan sevgilerle

hoşçakal
sevincarıcan.

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi