çikolatalı ıslak kek




ıslak kek tarifini sık sık yaparım çokta lezzetli oluyor. silikon kalıpta hiç denememistim. sonuç çok güzel oldu kalıba yapısmadı. yinede silokon marka kalıp alırken dikkat edilmesi gerekiyor özellikle pazarda satılan veya çin malı kalıplar alınmamalı. kalıbı bake shop besiktastan aldım. çok memnunum..

Malzemeler:

4 yumurta
1,5 su bardağı seker
1,5 su bardağı sut
2,5 su bardağı un
5 çorba kasığı kakao (3 kasık sosa eklenecek. 2 kasık kakao una ilave edilecek)
yarım su bardağı ceviz arzu edilirse
250 gr margarın
1 paket kabartmatozu
1 tutam tuz
2 çorba kaşığı kadar bitter çikolata

Yapılışı:

derin bir tavaya veya küçük bir tencereye süt, yağ, 3 kasık kakao, 1 tutam tuz ve seker alınır. orta ateste karıstırılarak eritilir. kaynatmadan alınır.
1,5 su bardağı sos ayrılır. (kek pistikten sonra uzerine dökulmesi için. ayrılan sosa çikolata eklenir çıkolata sıcak sosta eritilir.)

yumurtaların sarıları akı ayrılır.
aklar kar halıne gelene kadar mıkserle çırpılır.
kalan sos karısımın içine kabartma tozu ve 2 kasık kakao eklenmis un elenerek ilave edilir mikserle karıstırılırken yumurta sarısı eklenir iyice karıstırılır.
yumurta akı ilave edilir tahta kasıkla keke yumurta akı yedirilir.
orta incelikte dövulmus çeviz ilave edilir. karıstırılıp yağlanmıs kalıba veya yuvarlak borcama dökulerek duzeltilir. önceden ısınmıs 175 derecede pisirilir.
sıcak kekin uzerine soğuk sos gezdirilir. biraz kalıpta bekletilir. servis tabağına alınır..

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Banucum merhaba
Sadece mutfak malzemeleri alırken değil bir çok konuda bence gereken hassasiyeti göstermeliyiz çünkü bu gün sağlığımı tehtit eden bir çok yan ürün piyasada satılmakta..Kalıbın gerçekten güzelmiş keke farklı bir hava vermiş ellerine sağlık...Sevgiler...
nes-kafe dedi ki…
ayyyyyyyy nefis birşey. bol çikolatalı yumuşak kek hastası bir insan olaraktan listeme alacağım bu tarifi. ellerine sağlık.
Adsız dedi ki…
kek muhteşem görünüyor canım?
hani benim hakkım?yoksa bana ayırmadn mı? :)
ehehehh şaka şaka,benim yerime sen ye Banuşcum.
ellerine sağlık!
banus pasta dedi ki…
Banucum ellerine sağlık canım muhteşem görünüyor..
sevgiler
banu
Bayılırım ben ıslak keke. Bazen kendi yiyeceğim dilimi sütle ıslatıp üzerine çikolata sosu döküp yerim.Islak kek oluuurr. Ellerine sağlık çok güzel.
ayseyaman dedi ki…
Banucum bu güllü pasta çok güzel ve değişik duruyor! Şimdiye kadar hiç silikonlu kalıp denemedim! Kurabiyeler için silikon altlık satılıyor en çok onları merak ediyorum. Anlaşılan oldukça iyi sonuç veriyorlar ama yine de ben elime alınca yumu yumu bir hoş oluyorum..:) Bu pastanin ortasına da benden bir avuç çilek..:))
Ellerine saglik canim
sevgilerle
Ne güzel bir kalıp böyle! Ellerine sağlık ıslak kek öyle güzel görünüyor ki..
banu kırmızıgül dedi ki…
zerrin,
canım tesekkur ederim. haklısın her konuda duyarlı olmalıyız. sevgiler..

nes,
canım tesekkur ederim. sevgilerimle..

burcu,
gelin hanım nasılsın tesekkur ederim. gel diyorum gelmiyorsun . mutlaka birgun busuruz. sevgiler..

banu,
canım benim tesekkur ederim.sevgilerimle..

aslı,
canım tesekkur ederim. çokta guzel olur. sevgiler..

ayse yaman,
canım aysem tesekkur ederim.
bende yapısır diye cok korktum ama sonuç harıka. kurabiye kalıplarınıda gönul rahatlığı ile kullanabilirsin. sevgilerimle..

pembelinin mutfağı,
tesekkur ederim canım. sevgiler..
Adsız dedi ki…
goruntu mukemmel dogrusu, bayilirim islak keklere, eline saglik..
Banucum bu senin silikon kalıbının fiyatını öğrenebilirmiyim? Çok güzelmiş. Kek de muhteşem görünüyo ellerine sağlık :)
banu kırmızıgül dedi ki…
hırsız polis,
canım tesekkur ederim.

lady koşan istiridye,

canım 38 ytl. aldım ama nakit alımda indirim oluyor sanırım tutu tülay arkadasımla konusursan sana ayrıntılı bilgi verir adres ve tel:

bake shop besiktas:

Adres: Muradiye dere mah. 15/A Beşiktaş


Tel:0212- 327 49 31

tesekkur ederim..
zeynep dedi ki…
merhaba ıslak keki denedim ve muhteşem oldu ellerine sağlık kekimin şekli biraz bozuk oldu ama tadı onu gölgede bırakıyor.
Lezzetli Sanatlar dedi ki…
Çikolatalı Islak keki yıllardır yaparım ama güllü kalıpta yapmak hiç aklıma gelmemişti. En kısa zamanda deneyeceğim. Bu arada blogunuzu çok beğendim. Tebrikler.
Ben de kendimce bir blog oluşturdum; görüş ve önerilerinizi beklerim. Sevgiler.
www.lezzetlisanatlar.blogspot.com
Unknown dedi ki…
benimde bu kaıptan var.Esseden 29 tl'ye aldım ama aklıma hiç gelmemişti ıslak kek olarak yapmak sizde görünce hemen yaptım ve muhteşem bir sonuç aldım çok teşekkürler elinize sağlık:)
Unknown dedi ki…
Banu Hanım benimde bu kalıptan var aklıma ıslak kek yapmak hiç gelmemişti sizde görünce denedim sonuç mükemmel oldu.ellerinize sağlık:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi