pastane poğaçası




Nefis bir tarif. Tereyağı kullanırsanız veya birma yağ dahada lezzetli oluyor.

malzemeler:

250 gr tereyağı vb. orta yumusaklıkta olacak
1 çay bardağı sıvıyağ
42 gr yas maya daha guzel sonuç veriyor
1/2 su bardağı yoğurt
2 yumurta
1 çorba kasığı toz şeker
1 tatlı kasığı tuz
aldığı kadar un

içine:

kasar vb.

uzerine:
1 yumurtanın sarısı
susam

Yapılışı:

un harıc tum malzemeler kaba alınır ve iyice birbirine karıstırılır. un ilavesi ile orta yumusaklıkta hamur yapılır. 10 dakika dinlendirilir.
limon iriliğinde koparılır. elle acılır avuç buyukluğunde oval sekilde.
kasar konur kabatılır sekil verilir.
uzerine yumurta sarısı ve bol susama batırılır tepsiye dizilir. sıcak ortamda bir saat mayalanır. önceden ısınmıs 195 derecede pisirilir...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Banu'cum ne güzel olmuş poğaçalar. Oğlum görünce anne, bunlar kumru değil mi? diye sordu. Eskişehir'de bu poğaçalara kumru deniyor. Oğlumdan da talep geldiğine göre yapılacak demektir. Ellerine sağlık..
DENİZSEFASI dedi ki…
gerçekten de hazır poğaçaya benzemiş, ellerine sağlık
serinmavi dedi ki…
Eline sağlık canım,nefis görünüyor doğrusu.Sevgiler....
Adsız dedi ki…
Pastane pogacasi sahane olmus canim,ellerine saglik.
Adsız dedi ki…
Banu'cum çok güzel olmuş canım. Görünüm aynı hazırlar gibi. Ellerine sağlık. Sevgiler..
banu kırmızıgül dedi ki…
misket limonu,
canım tesekkur ederim. simdiden afiyet olsun..

deniz sefası,
tesekkur ederim canım sevgiler..

oyacım,
tesekkur ederim sevgiler..

kızılcık surubu,
tesekkur ederim sevgiler..

ebru,
canım tesekkur ederim sevgiler..
hanimiş dedi ki…
Ben bu pogacalari daha firindan cikar cikmaz yedim.. gercekten cok lezizdiler, ellerine saglik banu.
banu kırmızıgül dedi ki…
ışıl,
tesekkur ederim canım. gel kestaneli pastamdan tat öptum sevgiler..
Selin dedi ki…
Selam Banu,
Bloğunu ilk ziyaretim. Valla neden daha önce keşfetmemişim diye baya hayıflandım. Bütün tariflerin ve sunumların harika. Ellerine sağlık. Bana da beklerim. Sevgilerimle...
Adsız dedi ki…
cok güzeller,yarın yapıcam hemen
Adsız dedi ki…
az önce fırından çıkardım poğaçaları, çok güzel oldular gerçekten. ama ben tuzunu biraz az koymuşum galiba bir dahakine buna dikkat edersem daha lezzetli olacak. tarif için teşekkürler..
Nixie dedi ki…
Merhabalar: valla nerden estide denedim bilemedim.Birden kalkıp mutfağa girdim.Sonrada baktık löpür löpür mideye gönderiyoruz:) Kesinlikle bir taneyle yetinemeyeceğiniz bir tarif.Hamuru kıyır kıyır.Çok lezzetli.Benim kızım pasta düşkünüdür poğaçayı zor aldım elinden.Oda yedikçe yedi:) Teşekkürler tarif için...

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi