nane kremalı çikolatalı pasta


visneli çikolatalı pastaları çok severim ve naneli çikolatalarıda. aklımda surekli nane kremalı çikolatalı pasta yapmak vardı. naneli sos tarifini biraz değistirerek kremasını yaptım. tadı çok lezzetli oldu. naneli çikolata sevenlere tavsiye ederim...

malzemeler:

pandıspanya için:

4 yumurta
4 çorba kasığı toz seker
2 çorba kasığı mısır nişastası
3 çorba kasığı un
1 çay kasığı limon suyu

yapılışı:

yumurta sarılarını akını ayırın. aklarını 2 çorba kasığı seker ile kar beyazı olana kadır çırpın. baska bir kapta yumurta sarılarını 2 çorba kasığı toz sekerle 3 dakika iyice çırpın biraz yoğunlassın ve beyaza yakın renk alsın.
yumurta sarısını akın ıçıne tahta ksıkla karıstırarak ekleyin biraz karıstırın. unu ve nısastayı karıstırın ikiye ayırın eleyerek ekleyin tahta kasıkla yavaşça karıstırın. dibi yağlanmıs kelepçeli 22 cm. kalıba dökun.
165 derecede pisirin. çok güzel kabardı
.




nane kreması için:

taze naneyi ayıklayın yıkayın iyice kıyın. 1,5 su bardağı sutu kaynatın altını kapatın. içine 4 çorba kasığı dolusu naneyi ekleyin karıstırın. ağızını kapatım 10 dakika demleyin. rengi az çıkacak. suzun. soğuyunca içini bir çorba kasığı mısır nişastası, 1 yumurtanın sarısı, 3 çorba kasığı seker ve 3 parça beyaz çikolata ekleyin. karıstırarak pisirin. mikserle iyice çırpın.




pasta ara kreması için:

200 ml süt kreması . yörsan marka deneyin.
1 kalıp bitter çikolata.
bitter i benmarı usulü eritin. içine kremayı ekleyin. mikserle iyice çırpın yoğunlasınca kullanın.

pandıspanyayı üçe bölun. aralarını sekerli sut ile ıslatın vb.
bitter li kremayı surun. aralarına çikolata parçası serpin bolca.
en üstünü ve kenarlarını nane kreması ile kaplayın. üzerine rendelenmis beyaz çikolata ve kenarlarını bitter çikolata ile susleyin
.




dolapta dinlendirin. servis yapın..

Yorumlar

Unknown dedi ki…
canım, harika olmuş pastan...pandispanyaya çok imrendim, ne güzel kabarmış...ellerine sağlık...
Adsız dedi ki…
Banu naneli cikolatayi hic sevmem ama bu pastanin goruntusu cok guzel olmus, tatmak isterdim dogrusu, hemde oruc oruc insanin istahini kabartiyor, ellerine saglik canim.
banu kırmızıgül dedi ki…
saçil,
canım tesekkur ederim. pandıspanya tarif cok güzel...

hırsız polis,
canım tesekkur ederim. allah kabul etsin canım. sevgiler..
Adsız dedi ki…
cok degısık afıyet olsun canım harıka olmus yalnız nane sevmem acaba nasıl tadı var merak ettım
banu kırmızıgül dedi ki…
tesekkur ederim filiz,
çok lezzetli oldu. biz ailecek çok severiz naneli çikolatayı. kardesim ebru her pastayı yemez iki dilim yediğine göre tadı lezzetlidir. :-)
Adsız dedi ki…
söyleyecek söz bulamıyorum...eline emeğine güzel gönlüne sağlık...yapılacaklar listeme en üst sıralardan girdi bile...
makarnacik.blogcu
mmmmmm... çok nefis görünüyor...naneli kremayı hiç yemedim ama beğenicemi düşünüyorum. Ellerine sağlık....
Baharcicegi dedi ki…
Yine cok güzel nefis bir pasta yapmissin,nane mis gibi bir aroma vermistir pastaya,eline saglik canim
elma şekeri dedi ki…
çok güzel görünüyorlar...ellerine sağlık...
banu kırmızıgül dedi ki…
bırgul,
canım tesekkur ederim. simdiden afiyet olusun..
aslı kaya,
canım tesekkur ederim.beğeneceğinden eminim.
sevgiler..
baharçiceği,
tesekkur ederim canım.naneli çikolata sevenleri için aroması nefis. sevgiler..
elma sekeri,
tesekkur ederim canım ..sevgiler...
yaban mersini dedi ki…
cnm.bayıldım ben bu pastaya..çok seçkin bir görüntüsü var..harika..ellerine sağlık.slmlar.
Adsız dedi ki…
merhaba burcu,
nane nefis bir fikir kremada. Denenmeli...

ellerine sağlık
banu kırmızıgül dedi ki…
diyalog yemekleri,
tesekkur ederim canım. çok incesin. sevgiler..

zerrin,
canım kreması cok lezzetli.tavsiye ederim...
sevgiler..
DENİZSEFASI dedi ki…
harika olmuş, ellerine sağlık.tarfii not alıyorum, sevgiler...
Adsız dedi ki…
Naneli pasta daha önce hiç duymamıştım...Bi dilim yollasana canım bana.beğenirsem ben de yaparım :P
Ellerine sağlık!
Adsız dedi ki…
Pasta harika görünüyor. Eline sağlık. Ancak: sanırım,ufak bir hata olmuş. Tarifin yazısı bilgisayarın azizliğine uğramış galiba. UN ve nişasta var, malzemelerde,ama yapılışta nişasta unutulmuş....Gerçi dikkatli okununca anlaşılıyor...Acemi aşçılar nişasta eklemeyi unutabilir belki.......
banu kırmızıgül dedi ki…
denız sefsı,
tesekkur ederım canım sevgıler..

burcu,
canım tesekkur ederım. gelın oldun uzaklardasın ınsallah bırgun tanısırız sana pastamdan yaparım. sevgıler..

merhaba tesekkurederım. evet unutmusum yazmayı haklısınız. hemen duzelttım. :)))

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi