DAMALI KEK



Malzemeler:
kek için:
6 yumurta
250 gr yumusak tereyağı veya margarin
4 su bardağı un
yarım su bardağı kakao
1 paket vanılya ve kabartmatozu
3 su bardağı pudra şekeri ben 2 su bardağı kullandım
ve 3 adet yuvarlak 25 cm. çapında düz kalıp veya tepsi
kreması:
250 ml krema
3 paket bitter çikolatası
birinci ıslatma surubu :
125 ml su
yarım su bardağı toz seker kaynatın soğutun vanılya esansı ekleyebilirsiniz 1-2 damla
ben muz liköru ekledim
kekin arasına surmek için ikinci ıslatma :
100 gr ahududu marmelatı ben çilek reçeli kullandım
3 çorba kasığı su marmelatla suyu karıstırın.
kenarına ganaş yapmak için :
1 paket bitter çikolata

Yapılışı:
yağı mikser ile krema olana kadar çırpın içine pudra sekerini ekleyin iyice çırpın tek tek yumurtaları ekleyerek çırpmaya devam edin .
unun içine kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin eleyin ikiye ayırın birine kakaoyu eleyerek ekleyin ve yağlı sekerli karısımıda ikiye ayırın birine kakaolu unu birinede sade unu ekleyin ve karıstırın
kalıpları yağlayın yağlı kağıt serebilirsiniz ben kullanmadım iki krema torbası kullandım birine kakaolu karısımı diğerine
sade karısımı doldurdum kalıplara sırayla sıktın .her kalıba sırayla ikişer kakaolu ve ikişer beyaz halka sıkın, sonra ortada kalan bosluğu doldurun . iki kalıp kakolu kek hamuru ile başlayın tek kalan kalıbı ise beyaz kek hamuru ile kenardan sıkmaya başlayın. üst üste konarken dama sekil alacak.kitaptaki yapılış sekline bakabilirsiniz.
185 derecede önceden ısınmış fırında pisirin. fırından çıkarın serbetli su ile ıslayın biraz bekleyin kalıplarından çıkarın soğumalarını bekleyin. marmelatı su ile karıstırın damalı kekin önce kakaolu ile baslayan halkalı tarafını tezgaha alın uzerine fırça ile marmelat surun sonra beyaz halka ile başlayan keki alın uzerine koyun tekrar marmelat surun yine kakolu halka ile baslayn keki uzerine alın dinlenmeye bırakın.
kreması için : bitter çikolatayı bıcakla kıyın kremayı tencereye alın ısıtın bitter çikolataya karıstırarak ekleyin ve eriyene kadar çırpın sertlesmesi gerekiyor 15 dakika krema soğuyum sertlesene kadar çırpın. uğrasmak istemesseniz kakaolu krema hazırlayabilirsiniz .hazırda alıp yapabilirsiniz .
kekin etrafını krema surun üzerinide krema ile susleyin.
yağlı kağıdı kekin boyunu ölçerek kesin ve tezgaha serin bitter çikolatayı eritin benmari usulü kağıdın uzerine dikkatlice her tarafına yayın ve kekin kenarlarını kaplayın buzdolapta 1 saat bekletin kağıdı alın


ben kağıdı uzun tuttum değisik olsun diye.
sonra uzerini istediğiniz sekilde susleyin kakao serpin tekrar dinlendirin dolapta sonra servis yapın।

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

frambuazlı kek

tel kadayıflı kek

eclair ve pastalar için parlak sos yapimi